Pomysł na biznes: franczyza - czym jest i kiedy warto się na nią zdecydować?
Znalezienie interesującego pomysłu na biznes wcale nie jest łatwe. Wiele zależy od tego, jakimi zainteresowaniami cechują się potencjalni przedsiębiorcy i z czym chcieliby związać swoją zawodową przyszłość. Ciekawym rozwiązaniem może okazać się franczyza, a zwłaszcza franczyza modowa, na którą odnotowuje się coraz większe zapotrzebowanie. Dlaczego warto wejść w taki biznes i na czym to wszystko polega?
Czym tak właściwie jest franczyza?
Swoje analizy należałoby rozpocząć przede wszystkim od zapoznania się z pojęciem franczyzy. Co to właściwie jest? Franczyza to nic innego, jak starannie opracowany model biznesowy, opierający się na współpracy między franczyzodawcą i franczyzobiorcą. W takim modelu franczyzobiorca rozpoczyna prowadzenie działalności pod szyldem istniejącej już sieci. Dzięki temu może liczyć na większą rozpoznawalność oraz dostęp do produktów cenionych marek. Od franczyzodawcy otrzymuje także wszystkie koncepcje biznesowe. Warto wiedzieć, że wypłata dla franczyzobiorcy stanowi najczęściej procent od wygenerowanego utargu. Franczyzodawca natomiast, poza dodatkowym źródłem dochodu, zyskuje klientów w nowych lokalizacjach. Przedsiębiorstwa wchodzące w skład omawianego modelu powinny być od siebie niezależne pod kątem prawnym oraz finansowym.
Co trzeba wiedzieć o franczyzie modowej? Podstawowe informacje
Jedną z najbardziej popularnych odmian franczyzy w dzisiejszych czasach jest franczyza modowa. Dlaczego? Z tego względu, że coraz więcej osób pasjonuje się modą i zainteresowanie produktami modowymi stoi na bardzo wysokim poziomie. To jeden z najlepszych sposobów na zarobienie dobrych pieniędzy i zdobycie nowych umiejętności. Franczyza modowa jest biznesem opartym na sprawdzonych i starannie przemyślanych koncepcjach oraz rozwiązaniach, dlatego też franczyzobiorcy mogą spać spokojnie i poszerzać swoją wiedzę, która może im później dostarczyć kolejnych klientów.
Kiedy warto zdecydować się na franczyzę?
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, kiedy warto zdecydować się na franczyzę. Na pewno jest to idealna propozycja dla osób, które nie czują się na siłach założyć pierwszy w stu procentach samodzielny biznes i dążą do tego, aby utrzymał się przez dłuższy czas. To również ciekawy wybór dla przedsiębiorców bez gotowego know-how. W ramach franczyzy można liczyć na:
- łatwiejszy start z opracowanym przedsięwzięciem,
- znalezienie dogodnej lokalizacji dla sklepu/salonu,
- bezproblemowy kontakt z dostawcami,
- wsparcie finansowe,
- pomoc przy prowadzeniu księgowości i zatowarowaniu sklepu/salonu.
Brzmi dobrze? Nie pozostaje nic innego, jak dokładnie przetestować zaprezentowany wyżej model biznesowy i sprawdzić jego najmocniejsze strony na własnej skórze. Jednym z najbardziej rozpowszechnionych przykładów na rynku modowym jest współpraca franczyzowa Moodo, bazująca na przejrzystych zasadach, kompleksowym wsparciu dla franczyzobiorców oraz uruchomieniu salonu w kilku prostych krokach.
Franczyza modowa - na jaką współpracę postawić? Przede wszystkim Moodo!
Najwyższa pora, aby zabrać się za nieco dokładniejsze przestudiowanie wspomnianej wcześniej współpracy franczyzowej z Moodo, a jest o czym opowiadać. Najważniejszą informacją dla potencjalnych przedsiębiorców jest to, że franczyzobiorcy mogą liczyć na budżet marketingowy w wysokości 2000 złotych, wyższą prowizję (o 5 punktów procentowych przez 3 początkowe miesiące działalności) i brak kaucji (bez promocji dla nowych salonów wynosiłaby ona 15 tysięcy złotych). Przedsiębiorcy otrzymują również dostęp do materiałów szkoleniowych i marketingowych oraz programów lojalnościowych.
Jak otworzyć salon z Moodo? To banalnie proste! Wystarczy wypełnić formularz kontaktowy, spotkać się z Dyrektorem do spraw Ekspansji, podjąć finalną decyzję i wystartować z projektem. Po drodze oczywiście trzeba będzie przejść szkolenie z Kierownikiem Regionalnym, dostarczyć niezbędne dokumenty (zabezpieczenie w postaci weksla in blanco), omówić zasady współpracy i zająć się wynajmem lokalu oraz rekrutacją pracowników. Franczyza Moodo nie może się też obyć bez podpisania umowy franczyzowej i umowy RODO. Co jeszcze powinien wiedzieć potencjalny franczyzobiorca?
- opłaty licencyjne wynoszą zaledwie 1200 złotych na cały rok,
- specjaliści zajmują się przygotowaniem rzetelnego kosztorysu w zakresie nakładów budowlanych oraz elementów wyposażenia,
- franczyzodawca gwarantuje wsparcie marketingowe, merytoryczne oraz produktowe.
Jak widać absolutnie nie ma się nad czym zastanawiać i na poważnie zabrać się za wystartowanie z franczyzą modową. Kluczowe jest to, aby salon był prowadzony pod szyldem Moodo i zachowano w nim najwyższe standardy jakości i obsługi klienta.